O FIRMIE

Od 1990 roku umożliwiamy realizację małych i wielkich projektów budowlanych
WSTECZ
Historia





Firma ATUT RENTAL Sp. z o.o. została założona w 1990 roku jako spółka polsko-szkocka prowadząca wynajem i sprzedaż sprzętu budowlanego i drogowego.

Wieloletnia obecność na polskim rynku oraz ewolucja od kilkuosobowej firmy rodzinnej do przedsiębiorstwa zatrudniającego kilkuset pracowników, to najlepsze dowody zaufania jakim obdarzają nas klienci. Wieloletnia obecność na rynku, ciągłe dostosowywanie oferty do wymagań klientów oraz systematyczne inwestycje pozwoliły nam zachować pozycję jednej z największych i najlepszych firm dostarczających sprzęt budowlany w Polsce.

Jesteśmy dumni, że od samego początku transformacji w Polsce, mamy swój udział w zachodzących i widocznych na każdym kroku przemianach. Jednocześnie sami nieustannie doskonalimy swoją działalność i dostosowujemy się do zmieniających się wymagań rynku i oczekiwań klientów.

Dziś ATUT RENTAL Sp. z o. o. obsługuje zarówno największe firmy budowlane działające na Polskim rynku, jak również małe i średnie przedsiębiorstwa oraz klientów indywidualnych. Nasza sieć wypożyczalni dysponuje parkiem kilkunastu tysięcy maszyn kompaktowych dedykowanych zarówno do prac budowlanych i drogowych, jak również niezbędnych w domu i ogrodzie.

Obecnie nasz sprzęt jest dostępny dla klientów w oddziałach zlokalizowanych na terenie całej Polski oraz do odbioru bezpośrednio na terenie budowy za pośrednictwem floty własnych samochodów.

Ponadto oferujemy sprzedaż szerokiego asortymentu najwyższej jakości nowych i używanych maszyn budowlanych renomowanych producentów oraz serwis gwarancyjny i pogwarancyjny zróżnicowanego sprzętu budowlanego.

Najważniejsze wydarzenia w historii ATUT RENTAL:

1990
Małgorzata Felicka i John Monaghan zakładają firmę ATUT RENTAL, która specjalizuje się w wynajmie i sprzedaży sprzętu budowlanego oraz drogowego. Jest to rodzinna firma o rodowodzie polsko-szkockim. Powstaje pierwszy oddział w Warszawie przy ul. Skierniewickiej.

2000
Wyodrębnienie działu firmy wyspecjalizowanego w dokonywaniu napraw powierzonego sprzętu. Wieloletnie doświadczenie na rynku pozwoliło nam dobrać zespół mechaników specjalizujących się w naprawach różnych rodzajów sprzętu – urządzeń elektrycznych, hydraulicznych, pneumatycznych oraz dużych silników spalinowych. Ich wiedza oraz bogate doświadczenie pozwala na dokonywanie napraw w sposób szybki, sprawny i efektywny – w trosce o kieszenie naszych klientów.

2004
Otwarcie pierwszego pozawarszawskiego oddziału wypożyczalni ATUT RENTAL w Krakowie. W myśl przyświecającej nam zasady, by być zawsze blisko klienta, podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu działalności na Polskę.

2005
ATUT RENTAL mianowany dealerem Ingersoll Rand Bobcat na region Mazowsza. Tym samym ten wiodący producent miniładowarek na świecie potwierdził swoje zaufanie do ATUT RENTAL jako partnera biznesowego oraz uznanie dla znajomości wymagań polskiego rynku.

2006 / 2007
Doświadczenie zdobyte podczas prowadzenia działalności pierwszego pozawarszawskiego oddziału w Krakowie zaowocowało decyzją o kontynuowaniu ekspansji działalności na terenie Polski i otwarciu nowych oddziałów wypożyczalni w Gdańsku, Wrocławiu oraz Poznaniu.

2008
Otwarcie kolejnych oddziałów ATUT RENTAL w Białymstoku, Czeladzi i Łodzi pozwoliło na zagwarantowanie szybkiego i bezproblemowego dostępu do naszego sprzętu szerokiej rzeszy klientów. Ponadto w celu sprawnej i kompleksowej obsługi inwestycji związanej z budową obwodnicy Warszawy podjęta została decyzja o otwarciu dedykowanego przede wszystkim tej inwestycji oddziału w podwarszawskich Morach.

2009 / 2010
Opracowanie i wdrożenie opracowanego specjalnie na potrzeby ATUT RENTAL systemu informatycznego, którego zastosowanie pozwoliło na zachowanie cenionej przez klientów sprawności i elastyczności działania, mimo znacznego rozrostu firmy. To także okres wzmożonych inwestycji w sprzęt, które pozwoliły nam na znaczne odnowienie floty oraz poszerzenie oferty o nowe kategorie maszyn kompaktowych.

2011
To przede wszystkim okres wzmożonej pracy związanej z obsługą klientów realizujących inwestycje w ramach przygotowań do organizacji piłkarskich Mistrzostw Europy – EURO 2012. Do czerwca 2012 r. sprzęt z oferty ATUT RENTAL pracował na wszystkich najważniejszych inwestycjach związanych z tym wydarzeniem, takich jak: stadiony, infrastruktura drogowa, infrastruktura kolejowa, lotniska.

Rok 2011 to również dalszy rozwój ATUT RENTAL i związane z nim zmiany organizacyjne:

  • Zaadaptowanie i wyposażenie specjalnie na potrzeby działu Serwisu ATUT RENTAL dużych hal warsztatowych, co pozwoliło na znaczne usprawnienie pracy mechaników i procesu naprawy maszyn.
  • Zmiana lokalizacji trzech oddziałów wypożyczalni (w Warszawie oraz w Krakowie), co pozwoliło na udoskonalenie jakości obsługi klienta.
  • Rozwój działalności działów Handel oraz Bobcat
  • Zmiana lokalizacji siedziby Zarządu i Administracji

2012
Otwarcie oddziału ATUT RENTAL w Szczecinie pozwoliło na profesjonalną obsługę kluczowej inwestycji – budowy Gazoportu w Szczecinie oraz zwiększenie dostępności oferty ATUT RENTAL w regionie.

2013
Otwarcie kolejnych dwóch oddziałów ATUT RENTAL – w Augustowie oraz Lublinie pozwoliło na objęcie całej Polski zasięgiem działalności ATUT RENTAL. Sprawna i fachowa obsługa kluczowych inwestycji w obydwu lokalizacjach – obwodnicy Lublina oraz obwodnicy Augustowa pozwoliła na zbudowanie silnej pozycji ATUT RENTAL we wschodniej Polsce.

2014
To kolejny rok znacznych inwestycji firmy we flotę nowych maszyn powalających zarówno na utrzymanie najwyższej jakości i sprawności sprzętu jak i poszerzenie oferty zgodnie z oczekiwaniami klientów. Oferta Wypożyczalni ATUT RENTAL powiększyła się m.in. o agregaty dużej mocy do 300 kVA, minikoparki E32, E35 i miniładowarki S650 Bobcat, minikoparki Kubota, ładowarki kołowe Kramer, walce Amman i Bomag.

W związku z rosnącą skalą działalności firmy, jej kadra powiększyła się o kolejnych profesjonalnych pracowników i przekroczyła 200 osób. Ponadto poczynione zostały kolejne inwestycje we flotę samochodową pozwalające na jeszcze sprawniejszą obsługę klientów zarówno w zakresie dowozu, jak i serwisu maszyn.

Rok 2014 przyniósł również znaczną aktywność działu Sprzedaży maszyn budowlanych oraz działu Bobcat, reprezentujących ATUT RENTAL na wielu wydarzeniach branżowych, m.in. podczas targów INTERMASZ 2014 w Poznaniu, jak również społeczno-kulturalnych. Dużym sukcesem była zwłaszcza impreza Dzień Dziecka na Maxa, w której dział Bobcat ATUT RENTAL uczestniczył jako partner.

W trakcie roku działalność rozpoczęły kolejne dwa oddziały Wypożyczalni ATUT RENTAL – drugi oddział na terenie Wrocławia oraz oddział w Gdyni.

Wraz z końcem roku w ostatni etap wkroczyły prace związane z budową nowej siedziby ATUT RENTAL w Morach koło Warszawy.

2015
To wyjątkowy rok w historii firmy, w którym razem z naszymi klientami świętowaliśmy 25-lecie obecności na rynku.

W sierpniu zakończyliśmy również budowę nowej, spełniającej wszystkie nasze wymagania siedziby.

Tym samym wróciliśmy do sprawdzonego modelu, w którym różne działy ATUT RENTAL pracują pod jednym dachem. W nowej lokalizacji przy ul. Poznańskiej 28 w Morach koło Warszawy znalazły się działy: Sprzedaży, Bobcat, Zaopatrzenia, Wypożyczalnia Warszawa-Mory oraz Biuro Zarządu i Administracji.

Ponadto w ciągu roku sieć wypożyczalni ATUT RENTAL powiększyła się o dwa kolejne oddziały zlokalizowane w Olsztynie oraz w Bydgoszczy.

Nasz dynamiczny rozwój, dotychczasowe osiągnięcia oraz wysiłek podejmowany w celu ciągłego doskonalenia zyskały również międzynarodowe uznanie. European Rental Association – organizacja zrzeszająca wypożyczalnie oraz firmy związane z branżą wynajmu z całej Europy uznała ATUT RENTAL za Europejską Wypożyczalnię Roku 2015!

Rok 2015 był również istotny dla branży wynajmu w Polsce. W związku z jej rozwojem oraz nowymi wyzwaniami pojawiającymi się przed uczestnikami rynku, podjęta została decyzja o powołaniu Polskiego Stowarzyszenia Branży Wynajmu.

Małgorzata Felicka, współwłaścicielka Atut Rental, ku swojemu wielkiemu zadowoleniu została wybrana na prezesa PSBW, z nadzieją, że członkami Stowarzyszenia zostaną wszystkie wypożyczalnie w Polsce.

2016/2017
Kolejne lata intensywnego rozwoju ATUT RENTAL. W roku 2016 dokonane zostały strategiczne zmiany w Zarządzie firmy. Ze stanowiska Prezesa Zarządu ustąpił John Monaghan, a w jego miejsce powołano Macieja Waksmundzkiego. Skład Zarządu uzupełniają Monika Kołacz – Dyrektor Finansowy, Jarosław Maciejewski – Dyrektor Operacyjny oraz Janusz Maciejewski – Dyrektor Handlowy Wypożyczalni.

W roku 2017 otwarte zostały aż trzy nowe oddziały wypożyczalni – w Koszalinie, Białymstoku oraz Rzeszowie.

2018
Otwarcie kolejnych oddziałów wypożyczalni - w Kielcach oraz w Gliwicach.
Rozbudowa siedziby ATUT RENTAL w Morach pod Warszawą i przeniesienie działu Serwisu do tej lokalizacji.

2019

To przede wszystkim dynamiczny rozwój wypożyczalni, która powiększyła się aż o cztery nowe oddziały: w Koziegłowach koło Poznania, Toruniu, Częstochowie oraz Płońsku. Na koniec 2019 roku sieć wypożyczalni tworzy 25 oddziałów w całej Polsce.


Zakończony został proces adaptacji nowej siedziby w Morach koło Warszawy do potrzeb funkcjonowania wszystkich zlokalizowanych w niej działów: Administracji, Sprzedaży, Serwisu oraz oddziału wypożyczalni Warszawa-Mory.  

NEWSLETTER

Administratorem danych osobowych jest Atut Rental sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Lucerny 1, 04-687 Warszawa, tel. 22 375 16 20, e-mail: biuro@atutrental.com.pl. Administrator wyznaczył dedykowany adres mailowy, na który proszę kierować zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania przez Atut Rental danych osobowych: dane@atutrental.com.pl . Dane będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera.

Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną (Art. 6 ust. 1 pkt b Rozporządzenia o ochronie danych osobowych). Podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy, a ich niepodanie uniemożliwi jej zawarcie. Dane będą przechowywane do dnia wypisania się z subskrypcji newslettera. Każdej osobie przysługuje prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz ich przenoszenia. Każdej osobie przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych oraz cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Każdej osobie przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora.